KBT

I torsdags var jag på utvärdering/uppföljning av KBT, hade sån ångest inför det och kunde först inte förstå varför. Men sedan förstod jag, jag ville visa M att jag kunde gå ner i vikt och fått ordning på mitt liv under dessa tre månader. Vilket jag inte gjort och fick därför prestationsångest. Lyckas faktiskt kontrollera min ångest ganska bra periodvis men inte så bra andra perioder. Är dock glad att jag emellanåt kunnat hantera det med hjälp av de verktyg jag fått under behandlingen.

Något jag verkligen måste jobba med är att jag ordnar upp mitt liv och inte går ner i vikt för någon annans skull. Jag ska inte finna motivation i att ni andra bekräftar mig utan för att jag finner inre balans och mental styrka.
 
Åter till KBT-utvärderingen, den gick så mycket bättre än jag hoppats. Var glad men spänd när jag kom dit och var fortfarande glad när jag gick därifrån =) 
 
Tack M för ditt lugna jag och icke fördömande sätt att vara! Har haft fullt förtroende hela behandlingen. Tack för att du trott på mig när jag själv inte gjort det! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katia

Glad för din skull för att du fick gå därifrån med positiv känsla.

2014-03-04 @ 06:44:46
Postat av: Tina

Så härligt att det kändes bra vännen! Ibland saknar jag min psykolog väldigt mycket. Tyvärr har han slutat för annars hade jag nog också kunnat tänka mig några uppföljningssamtal per år! Du är VACKER vännen! Glöm inte det! KRAM

2014-03-04 @ 07:35:21
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Postat av: Susanne

Du är bäst!!!

2014-03-05 @ 20:35:03
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se/
Postat av: ♥ Sojka ♥

sv:Ja alla som söker till vip-bloggare hamnar automatiskt i vårt nätverk! :)

2014-03-06 @ 14:38:55
URL: http://sojka.nu

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0