Svek

Ibland eller ofta så känner jag att jag svikit de som stöttat mig under alla år nu när jag gått upp i vikt. Jag vet att det inte är så, eller det är iaf vad alla jag pratat med det om sagt. Men kan inte råda bot riktigt på min känsla jag fått. Att våga erkänna det är jobbigt för mig men jag hanterar det ganska bra. Har insett att jag mår bäst av att säga min känsla högt, då blir den liksom uttalad och jag behöver inte tänka lika mycket på den. Detta gäller alla obekväma situationer jag ställs inför. 
 
Just detta med sveket har krupit sig på in under mitt skinn och jag har inte kunnat sätta ord på känslan förrän för någon vecka sedan. Önskar att alla som stöttade mig när jag gick ner för något år sedan kunde göra det på samma sätt igen, små peppord utan att sätta krav. Genuin omtänksamhet och stöttning! Det är det man behöver under en sån här resa =) 
 
Jag kämpar med att intala mig själv att jag inte svikit alla dessa människor inklusive er som varit med i bloggen ett tag. Det kommer, behöver bara bearbetas och hitta ett tankesätt som fungerar när denna känslan kryper sig på. 
 
Håller ni med om att ens sociala nätverks stöttning betyder mycket under en viktresa? 

Kommentarer
Postat av: LyckligaPraliner

Ja o ja! Jätteviktigt!!

Kan förstå din känsla av att du svikit de som stöttar dig.. Tror det är vanligt att känna så, tyvärr. Var inte hård mot dig själv. Du gör det bra. Känner en kvinna som också måste gå ner i vikt av samma orsak som dig. Hon gick ner. och hon gick upp igen..

Tack för din kommentar! Blev glad av den! :)

kram Ann-Louise

2014-03-29 @ 22:36:55
URL: http://www.lyckligapraliner.blogspot.com
Postat av: Systra di

Förstår att det känns som att du svikit men tänk vilken resa du gjort hittils! :) det lilla är inget mot vad du har gått ner. Du har blivit en ny människa med mer glädje och lyster! :) Vi är många som tror på dig och du kommer klara det! :)
En dag kommer vi ha våra små! :)
Älskar dig så mycket!
Du vet var jag finns dag som natt! :) <3

2014-03-29 @ 22:52:27
Postat av: Ezter

Jätteviktig stöttning i alla lägen! Kanske för att man vågar vara ärligare med sina känslor i bloggen?

2014-03-30 @ 09:36:19
URL: http://eztersvra.blogspot.se
Postat av: ♥ Sojka ♥

Vad gulligt att du tänkte på mig men just nu har jag ingen möjlighet! <3 Puss och kram! :)

2014-03-30 @ 09:46:22
URL: http://sojka.nu
Postat av: 113

Du har inte och kommer aldrig svika!
Puss!

2014-03-30 @ 10:29:31
Postat av: Katia

För mig är du en klippa. Resan är jobbig och man går upp och ner både i vikt och i känslor som man ska brottas med. Tänk den stora bilden hur mycket du har klarat från den dag du startade. Du kommer att hitta tillbaka.

För mig nu har jag kört med kosten slaviskt efter en app till telefonen som heter "kost och träning". Jag valde där 6 veckor för 28 kr. GOd mat och jag äter mest hela tiden. Kolla bara inte det. Och se vad du tycker. *kram* Du är bäst!

2014-03-30 @ 12:43:20
Postat av: Tommy

SV: TAck vännen!

Jag har ingen aning ännu, allt beror på hur jag mår. Hur många blir ni?

Svar: 7 st som det ser ut nu =) <3
Emma Engberg

2014-03-30 @ 19:31:59
URL: http://tommytott.se
Postat av: Znogge

Varför skulle du ha svikit någon? Den enda man sviker är egentligen sig själv. I er resa och mot ert mål finns bara två. Det är du och din man. Övriga är totalt ointressanta.

Kram

2014-04-05 @ 23:42:00
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0