Att våga

Idag utmanade jag mig själv, har ju slutat göra roliga saker och umgås med vänner. Tackat nej till det mesta för att jag skämts för min viktuppgång. Nu ska jag sakta försöka utmana mig själv, så hade denna veckan bla inbokat två fikor med två vänner och frisörbesök. 
 
Igår fick jag avboka fikan för jag var stressad efter veckan, kände att mitt mentala behövde vila efter flera utmaningar tidigare i veckan. Så efter vila igår kväll var jag redo för att umgås med vän på fik på stan. Var så skönt att sitta och prata och umgås med min fina vän. Hade lite puls när vi kom dit och fick tunghäfta när jag skulle beställa fika. Men jag klarade det!!! 

Det blev en bakelse men klandrar inte mig för det, idag var det viktiga att våga fika på stan. Min psykolog säger att om man "fuskar" så ska man iaf njuta av det man äter och det gjorde jag idag. Åt mindfullt, smakade, luktade och tittade ordentligt på det jag åt =) 
 
Var hos frissan häromdagen, har inte vågat gå dit för att jag skämts över mig själv.
 
Nu får det vara slut med skam, dags att tänka positiva tankar ♥
 
Ny insikt - min viktuppgång är inte ett misslyckande utan en del av resan, en omväg till målet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag har en uppmaning till dig och det är att du ska sluta skämmas för dig själv och sluta ursäkta dig.

Kram och lycka till med dina nya mål!

2015-03-20 @ 22:05:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

bra jobbat! Du är grym som både lyssnar till ditt hjärta o utmanar dig själv!

2015-03-20 @ 22:51:38
Postat av: TantGlad

Du ska ändra på dessa tankar och vara stolt över dig själv i stället för att skämmas. Om du tycker nåt är gott....vill unna dig så gör det. Vi ska inte straffa oss själva för hårt.
Tankens kraft tänker jag åxo på. Om du tänker negativt blir det åxo negativt. Börja Nu att tänk positivt. Ut i solen....andas en massa friskluft och Ha det roligt.

Jag tackar för din kommentar hos mig. Du är varmt välkommen tillbaka. Kram.

2015-03-21 @ 07:59:33
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: mickis

Helt RÄTT INSTÄLLNING!
bra utmaning ovetande du INGEN tycker mindre om dig för att du väger ngr kilo mer eller mindre.., det är ju DIG de vill träffa. .. din vikt spelar ingen roll I vännernas ögon ❤

Du är speciell fantastisk och unik!
Ha en fin lördag!
Kram ❤

2015-03-21 @ 10:13:45
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: mickandialog

Du verkar ju vara en urgullig tjej, med härlig personlighet. Du har ett härligt ansikte.
Det är nog det som andra ser.
Det där med vikten är bara en bisak. Den saken kan ju ta sin tid. Försök att hålla focus på ditt fina jag.
En moster till mig gick ner 50 kilo. Jag såg bara hennes härliga jag. Tänkte faktiskt inte så mycket på hennes viktnergång.
kramis

2015-03-21 @ 14:06:12
URL: http://mickandialog.wordpress.com
Postat av: Life of Johanna

Bra kämpat Emma! Har förstått du inte mått så bra sista tiden. Gillar din nya insikt! :)

2015-03-21 @ 18:56:52
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Mamellen

Hörru! SLUTA Fundera på vad alla andra kan tänkas tycka. Finns säkert en del som tycker en massa medans andra inte gör det. Umgås inte med det skitfolket, umgås med folk som får dig att må bra. Folk som lyfter dig och för dig framåt. När du mår bra når du dina mål. Jag hejar på!!!

2015-03-21 @ 21:41:59
Postat av: Fertilitetsresa

Klock du är :)

Lycka till!!

2015-03-21 @ 23:34:01
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se
Postat av: Sara

Bra jobbat ! Och sluta bry dig om vad andra människor tänker du är värd lika mycket som alla andra <3

2015-03-23 @ 13:34:24
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: vivi

Hejja dig! Det är ju ett jättestort steg faktiskt, så sträck på dig !! Som du säger så måste man nog sluta se misslyckanden, omvägar var ju mycket bättre ord! För samtidigt... om vi aldrig tar de där omvägarna så missar vi oftast något på resans gång :) Kramar

2015-03-23 @ 20:52:02
URL: http://www.missvivis.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0