Innerlig glädje

De senaste två veckorna har det hänt jättemycket i mitt liv eller framförallt med mitt mentala. Jag har varit glad på riktigt, glad hela vägen inifrån hjärtat och i hela kroppen. Sån underbar känsla med tanke på hur jag mått det senaste året.
 
Jag har sedan 18 mars gått i en KBT-grupp för överviktiga som har problem med sin självbild, stört beteende kring mat osv. Denna grupp har hjälpt mig så fantastiskt mycket! Det är min psykolog Marie som hållit i den, hon är guld värd ♥ 
När man har en ätstörning så tror man ju att man är ensam fast ens logiska jag förstår att så inte är fallet. Men när jag kom till denna grupp första gången fick jag så mycket aha-upplevelser att jag var hög på känslor efteråt, helt underbar känsla. De andra i gruppen berättade om beteenden kring mat som jag gör, jag var ju ensam om att gå in per automatik på pressbyrån för att köpa choklad på vägen hem? Men så är det verkligen inte! Detta gjorde mycket för mig att få höra de andra berätta om beteenden jag har kring mat. Äntligen kunde jag prata om alla beteenden som jag själv har klankat ner på mig själv för och finna ro i att inte vara ensam. Jag hoppas kunna hålla kontakt med de människor jag lärt känna i gruppen. Så fantastiska människor som är så ödmjuka och delar med sig av det jobbiga de är med om och känner ♥
 
Men åter till mitt mående, glädjen jag känt de senaste två veckorna är så underbar! Har längtat och suktat efter att få må såhär. I en av hemuppgifterna som vi fått varje vecka så stod det att om man jagar lyckan så kan det få motsatt effekt, i mitt fall tror jag det varit så. Jag har bara stressat med att göra saker som borde göra mig lycklig eller saker som borde motivera mig att jag bara mötts av motstånd och därmed väckt fler demoner i mig. 
 
För första gången på något år så kan jag hantera demonerna relativt snabbt med hjälp av flera verktyg jag fått i KBT´n. Och jag kan stå emot att ta till mat som tröst eller äter bara för att. Varje dag i princip får jag minst en aha-upplevelse och fylls av glädje för att jag klarar många hinder, att slå ner en demon, våga igen och framförallt att älska mig själv. 
 
Förra veckan gästbloggade jag hos fina Louise, läs gärna detta inlägg som hör ihop med det jag skrivit ovanför. Tack för äran att få gästblogga hos dig vännen! All kärlek till dig ♥
 
Dessa tre smyckena är nog tre av de viktigaste smyckena för mitt 
välmående som boostar mig ♥
 
Tack till mig själv för att jag fortsätter kämpa, för att jag älskar mig själv igen och för att jag vågar hoppas igen! 
 
Vad tackar du dig själv för? 

Kommentarer
Postat av: Vivi

Vilket härligt inlägg, hejja dig ! <3
Vad jag tackar mig själv för ... nej det har jag inget svar på just idag, jo kanske för att jag ibland vågar ta strider för att andra (inklusive mig själv) ska få det bättre.
Kram

2015-05-31 @ 10:58:17
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: mickis

Vad glad jag blir att läsa att du mår så bra nu :-)
Bra gjort att ta dit till detta mycket bättre mående
tror säkert det är jättebra att höra att man inte är ensam om att ha problem av olika slag :-)
Ge inte upp nu kan det bara bli bättre!
kram ❤

2015-05-31 @ 12:18:09
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Joline

Va häftigt med gruppen du går i! Det låter verkligen intressant! Va härligt att få ta del av din positiva energi! Idag tackar jag mig för att jag tagit mig upp ur "diket" som jag kört i under några dagar. Jag känner mig stark och stolt!

2015-05-31 @ 12:20:34
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Postat av: MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮

Vilken lycka och vilken känsla :)

2015-06-01 @ 23:28:15
URL: http://kodexet.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0